Ben je een specialist, en vind je onze aanpak wel interessant?
Om bedrijven te kunnen ondersteunen zijn we natuurlijk altijd op zoek naar (zelfstandige) specialisten/professionals. We beloven je niets, behalve het bieden van een podium om je te presenteren. Uiteindelijk zul je jezelf nog steeds moeten zien te verkopen.
De rol die we voor je bij hulpvragende organisaties zoeken is adviserend, second opinion of troubleshooten.
Je hebt een klik met de organisatie, bouwt een vertrouwensrelatie op en snapt waar diens sterke en zwakke punten zich bevinden.
Het vertalen van de behoefte van de organisatie in een lange termijn visie, en gezamenlijk bepalen wat de route naar dat doel is. Hierbij kan dan een andere partij de implementatie gaan realiseren. Om de belangen van de organisatie te borgen ben je dan voor een lange tijd een verlengstuk voor vragen op jouw vakgebied.
Waarom zelfstandige professionals?
Eigenlijk heel simpel: We willen geen verlengstuk van de grote detacheringsbedrijven zijn. Waarschijnlijk zijn dit juist de partijen die al diensten leveren bij de organisatie die je hulp nodig heeft – mogelijk al jaren.
Juist om te beoordelen of die geboden dienst wel de klantvraag dekt en indien nodig bij te sturen – daar hebben we jou voor nodig!
Voorbeeld:
Een bouwbedrijf met voornamelijk vakmensen heeft een klein kantoor voor de planning en dagelijkse financiele afhandeling. Op kantoor wordt met computers gewerkt, welke onderhouden moeten worden. Regelmatige updates en bepalen welke toepassingen gebruikt moeten worden – en een eigen server of toch clouddiensten gebruiken?
In een CTO rol bespreek je elk kwartaal de behoeften en vragen/uitdagingen en mogelijke oplossingen. Jaarlijks wordt bepaald wat stip op de horizon is (hoe willen we over 5 jaar werken), en wat de route daar naar toe is.
Zo is een migratie van een on-prem infrastructuur naar clouddiensten vaak niet een eenvoudige stap – zeker wanneer de server in de meterkast er pas een jaar staat. Hoe borg je op korte termijn de continuiteit in geval van een IT disaster (server crash), en op lange termijn het budget door hardware vervanging te plannen. Zo voorkomt de klant des-investering door een defect systeem simpelweg te vervangen, wanneer het toch al gepland is om die over enkele maanden te vervangen door andere technologie.